Börjar bli duktig...

De senaste dagarna har jag använt mig av listor som jag skrivit dagen innan. På listorna skriver jag vad som ska göras och när sakerna ska göras. Igår stod det t.ex. damma rummet, packa upp väskan och städa toaletten. De sakerna skulle jag göra innan maten, bl.a. Plugga no. Sen stod lite andra saker som jag skulle göra efter maten. Detta gör att jag faktiskt gör sakerna! Jag får av någon konstig anledning skuldkänslor om jag inte gör sakerna! Jätte konstigt haha men det är bra. Mitt mål är att använda mig av den här listan ända fram till min födelsedag (9mars). Detta betyder att mina läxor kommer att bli gjorda itid och ordentligt gjorda också. Det kanske också blir en vana. Det här med att jag numer kommer göra mina sysslor i hemmet så kommer också mina föräldrar inte behöva tjata på mig längre! Något som ofta har slutat med bråk... Veckopeng då kanske också? Hehe vi får väl se...


Kommentarer
Postat av: Fanny

Vinnarna av dagens blogg har lagts ut nu!
Vann du inte?.. Det är lugnt, tänk om det var du som var 4:a! Jag kommer självklart göra fler såna här tävlingar och då kanske det blir du som vinner!
Och om det var du som vann... GRATTIS DU VAR EN AV DOM 40! :)

2013-01-10 @ 16:50:06
URL: http://fannystahl.blogg.se
Postat av: Liinn ♥

Vad fin blogg! :D <3

2013-01-10 @ 17:14:52
URL: http://quad.blogg.se
Postat av: Olivia

jättefin blogg! :)
♦ kram

2013-01-10 @ 19:02:06
URL: http://byoliviaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0