Betyg

Hejhej! 
Imorgon ska jag ha utvecklingssamtal klockan 10.20. Vi ska då snacka om mina mål för vårterminen 2013 och lite sånt. Jag tycker verkligen utvecklingsamtal är enormt jobbigt och tråkigt så nej, jag längtar inte till morgondagen! Det som dock är bra är att Alexandra följer med dit för vi ska efteråt åka och kolla sommarjobb på ett ställe och sedan ska vi äta lunch på forum och springa några ärenden. Trevlans! Vid 3 måste jag dock vara hemma igen då jag har träning halv 5. 

Tillbaka till ämnet betyg. Det är verkligen jobbigt enligt mig, och säkert många andra. Inte bara pluggandet utan att sätta upp mål - som man sedan ska uppnå. För man måste ju sätta realistiska mål som man faktiskt klarar av. I slutet av sjuan, då man började tänka på betygen, så sa man typ att "jag ska ha A i alla ämnen för jag ska bli advokat!" Inte jag dock för jag ville bli kriminalpsykolog(det vill jag fortfarande).  Jag antar att man sa advokat för att det är ett jobb som man ofta tjänar mycket på och alla vill ju ha de gott ställt. 
Nu - med en termins erfarenhet - så vet jag att jag aldrig kommer få alla A, haha. Undrar om  någon i hela skolan kommer det alltså, iall fall som det ser ut nu.
 
Man blir sjukt deppig av skolan alltså, känner ingen längtan alls om jag ska vara ärlig. Även fast jag haft mer än 2 veckors Jullov. Men jag kämpar på och mitt mål för denna temin är att få minst C i alla ämnen. Det vet jag att jag klarar om jag anstränger mig lite i skolan... för jag har legat på latsidan denna termin måste jag erkänna. Det bra med att jag just låg på latsidan på höstterminen är att jag ändå fick relativt bra betyg. Jag fick två D, några C och B och ett A. Det är ändå bra betyg och det ger en trygghet i sig, för nu vet jag att om jag kan få sådär bra betyg utan någon större ansträgning hur bra betyg kan jag då få om jag verkligen kämpar? 
 
Typ min första långa text som jag publierat här, känns weird och jag tycker egentligen att den var rätt onödig... menmen. 

Kommentarer
Postat av: Siri

jag förstår dig/er till hundra!!
hur är det ikväll? :)

2013-01-07 @ 20:50:58
URL: http://www.elizabethh.blogg.se
Postat av: Sarah Persson

Det är jobbigt det där med betyg men tänk på att det viktigaste är att du lär dig! Och dr spelar ingen roll när du går gymnaiset!

2013-01-07 @ 20:53:08
URL: http://justmesarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0